Membru

miercuri, 15 septembrie 2010

Alexandra, FIICA MEA

Super Nico  /  at  8:43 p.m.  /  14 comments


Va asteptam sa ne vizitati si pe blogul hostelului nostru Transilvania Hostel din San Jose, Costa Rica: www.transilvaniahostel.blogspot.com, sau pe pagina de FB, Transilvania Hostel Costa Rica.















Intotdeauna am stiut ca noi parintii suntem foarte mandri de copiii nostri cum si noi, la randul nostru am fost lauda si mandria parintilor nostri, asa ca nici eu nu fac o exceptie.

Poate, uitandu-ma in urma, imi dau seama ca am fost “pisaloaga” sau prea rea cu copilul si am cerut prea mult, dar daca vrei sa ai un copil bun trebuie, in permanenta, sa-l supraveghezi si sa tragi de aceeasi parte a baricadei cu el.

Bineinteles ca toti parintii facem greseli, cum si toti copiii fac greseli, ele sunt mai mari sau mai mici, dar trebuie sa ne impletim sentimentele si dorintele ca sa-i transformam pe copii in niste oameni mai buni si mai constienti vis-à-vis de menirea lor in viata.

Gata cu bla, blauuuuu si sa trecem la ceva concret, fiica mea Alexandra, care actualmente are 22 de ani si locuieste in strainatate, nu stiu este bine este rau, dar pentru ea cred ca este o oportunitate, este o sansa pe care tinerii o doresc tot mai mult din pacate, sa plece, sa studieze si, de ce nu, sa lucreze in strainatate, asa ca nici ea nu face exceptie.

Cu siguranta imi este dor de ea si ma gandesc in fiecare clipa, oare ce face, are ce sa manance? unde sa doarma? ce face la serviciu? ce anturaj are? intrebari normale pentru oricare parinte, dar pe de alta parte consider ca daca a facut acest pas este constienta la ce s-a inhamat si cum este viata departe de ai tai printre straini, care, chiar daca sunt romani, nu stii la ce sa te astepti de la ei, de aceea ni s-a dus buhulllll.

Mi-am dorit o fetita inca de la inceput, o fetita pe care sa o imbrac cu rochite cu fundite, sa-i pun pampoane si sa fie ca o papusa de frumoasa, fetita a fost, rochite a avut mii dar cu pampoanele mai incet, hahaha, nu prea am excelat aici.

Cand eram insarcinata in luna I, am stiu cu siguranta ca era fetita,( in 1988 nu prea faceam noi ecografii sa cunoastem sexul copilului), am plecat intr-o excursie in fosta URSS, acolo in timpul excursiei foarte obositoare de 18 zile, printre toate obiectivele vizitate, am intrat si in multe magazine, iar in unul din ele am vazut un superb carucior sport rosu fantastic, nici nu am stat pe ganduri, l-am cumparat imediat era perfect pentru Alexandra mea, hahaha si asa a fost, era cel mai modern si “smecher” carucior si eu mandra ca puteam sa plimb copilul cand a mai crescut si era plimbat in caruciorul rusesc, hahaha tot in acea excursie, am vazut si un model pentru gemeni la fel de interesant dar am scuipat in san si am zis “doamne fereste sa fie la altii”, hahaha.

Asa ca sa ne intoarcem la Alexandra, un copil iubit si inconjurat de bunici, matusi si nase care mai de care mai atente cu ea si evident peste ei toti, noi parintii si in special eu ca mama, combinatia ideala. Intotdeauna mi-a placut la Alexandra nelinistea pe care o avea in a cunoste si a sti lucruri noi, aici matusa mea Tori imi spunea: este la fel ca tine, (mostenirea genetica, ce sa-i faci?!), trebuia sa-i spun despre fiecare statuie cine este, ce a facut acea persoana si doamne fereste sa gresesc ca ma corectai imediat, de asta este mostenirea si Alexandra este la fel chiar si acum.

Nici nu implinise trei ani cand ca o mama care evident ca ii vroiam binele i-am inceput meditatiile la engleza, nici nu stia sa scrie sau sa citeasca dar ne spunea poezii in engleza, care ne incantau si ce intonatii folosea, mureai de ras sa vezi un dop care canta “Jingle bells”dansand in acelas timp. Asa am luat-o de mica cu cunostintele, am inceput cu vizitele la muzee si la cele mai importante obiective atat din Bucuresti cat si din tara, iar cand avea 5-6 ani si deja stia sa scrie, dupa ce vizitam ceva interesant, o puneam sa descrie cu cuvintele ei in scris ceea ce vazuse, asa ca prima compunere a fost cand am vizitat Parcul Carol, muzeul Tehnic Dimitrie Leonida si Cimitirul Eroilor dupa care ne-am relaxat in parc, am mancat un mic, am baut sucuri.

Evident, ajungand acasa,am atentionat-o pe Alexandra ca va trebui sa scrie ce a facut astazi si ce i-a placut cel mai mult, asa ca s-a apucat copilul de scris, noi i-am creat conditiile de liniste perfecta, si ea a scris, si a scris, noi eram tare incantati sa vedem ce, asa ca timpul s-a scurs si am citit prima si cea mai lunga compunere a lui Anda(Alexandra), “astazi am fost cu mama si cu tata in parc, am mancat mici, eu si cu mama am baut suc si tata bere, mi-a placut foarte mult”. Asta a fost tot, deci imaginati-va nici nu stiam ce sa fac, sa rad, sa plang, dar de, copilul a fost nostim tare asa ca am inceput sa-i dau sfaturi in ce priveste o compunere si ce ar trebui sa retina, ce detalii, tot, copilului i-au placut masinile de la muzeul tehnic dar nu i s-a parut la fel de gustos ca micii, hahaha.

De atunci nu a existat sambata sau duminica pe care noi sa nu le petrecem prin muzee, expozitii indiferent ca eram in Bucuresti sau in tara. Asa ca microbul cu cultura si cunoasterea i l-am insuflat de mica, cand a intrat la scoala aveam probleme mari cu doamna invatatoare, deoarece Alexandra tot timpul vorbea neintrebata si o corecta pe doamna, deci evident ca m-au chemat la scoala sa mi se comunice, hahaha, ce sa fac daca copilul era dornic si cunostea.

Era de spectacol cand incepeau teelenovelele mexicane, ea si bunica ei devorandu-le si asa am observat ca avea o dictie si o ureche deosebita pentru limbi straine si, evident a urmat limba spaniola si franceza care era a doua limba straina de predare la scoala generala.

Anda a fost premianta la invatatura dar nu le avea de loc cu sportul, “se lovea mingea de ea si sarea ca din coltul mesei” in conditiile in care atat eu cat si tatal ei facusem sport de performanta, ea nu avea nici cea mai mica inclinatie.

Imi amintesc ca citea enciclopedii de cultura generala pe care evident ca le citeam si eu si faceam concurs cine stie mai mult, hahaha, de multe ori a pus in incurcatura adulti cu “greutate: care nu stiau ce s-a intamplat la Canosa sau cine era Michael Kerularios

Anda era un copil care se facea placut datorita felului ei de a fi si datorita subiectelor pe care le putea-i discuta cu ea, era destul de matura pentru anii ei, de aceea am fost de doua ori participanti si la emisiunea de la Pro Tv “Te uiti si Castigi”, prezentata la acea vreme de Florin Calinescu, era acea emisiune cu familiile care se uitau la televizor o saptamana intreaga si retineau detalii din cadrul emisiunilor, iar familia trebuia sa fie un tot unitar si sa se ajute la anumite raspunsuri, asa se face ca am castigat doua editii, evident si Alexandra a avut un mare merit. A mai participat si la “Cucu Bau” alta emisiune de copii tot la Pro-Tv, ii placea sa participe si sa castige diferite concursuri, a mostenit aceste calitati de lider si de invingator de la mine acum nu ma laud, hahah “sa ma scuip sa nu ma deochi” dar asta este adevarul, chiar daca seamana foarte bine cu tatal ei, intelectul si vocea este a mea 100%, cand vorbesti cu ea, stii sigur ca este fiica mea. Tot in acesti ani, Alexandra si-a descoperit talentul de a picta icoane pe lemn, sticla, piatra, de a tese masti pe gherghef, de a confectiona masti traditionale, de a confectiona diverse impletituri si chiar initiere in arta olaritului, toate au fost invatate si aprofundate de la mesterii populari care veneau an de an la tabara de creatie “Vara pe ulita” tabara organizata de Muzeul Satului “Dimitrie Gusti” din Bucuresti. Alexandra a participat mai mult de 8(opt) ani la aceasta tabara de creatie, castigand numeroase premii, la concursuri si expozitii, castigand in cadrul Olimpiadei de Arte si Mestesuguri Traditionale – Premiul Special al Juriului si anul urmator Premiul I, la tabara de creatie de la Sibiu din cadrul Muzeului Astra. De asemenea, o icoana a ei a fost expusa la Patriarhia Romana iar alta a fost premiata cu locul II la o expozitie in Polonia. Aceasta este Alexandra, nu doar participa, trebuie sa si castige i-am insuflat acest crez, numai prin munca si corectitudine se poate castiga dar am fost si umarul pe care a plans daca nu a reusit, chit ca aceste momente au fost foarte rare.

Asa ca anii au trecut si clasele I-VIII s-au terminat si incheiere foarte buna cu o medie 9.90, fiind premianta si am ales Scoala Superioara Comerciala”Nicolae Kretzulescu” sincer aici doream si eu sa intre dar am lasat sa fie alegerea ei, aveam o colega Magda Popescu a carei fiica era deja la acest liceu si imi spusese numai lucruri de bine, inclusiv ca erau destul de severi, hahaha, nici nu stia Anda ca eu i-o coceam deja, deoarece vroiam sa fie mai ordonata si mai disciplinata, de aceea ideea de a avea tinuta si nu uniforma mi s-a parut exceptionala, asa ca am asteptat si binenteles a fost ce am vrut eu, o mica manipulare pozitiva, hahaha.

Si a inceput liceul, alti colegi, alti profesori, alte mentalitati, integrarea ei a fost rapida si totul a fost bine, incet, incet am vazut ca era captivata si a descoperit, in afara de cursurile zilnice si activitatile de voluntariat, cursurile fundatiei Codecs- Liderii mileniului III, ceva deosebit care a facut din Alexandra un adevarat lider si a canalizat-o spre activitati importante: Parlamentul elevilor, Scoala Democratiei, Firma de exercitiu, activitati in care s-a implicat si devotat in totalitate.

Astfel a invatat drepturile copiilor, si ale elevilor cu ajutorul Autoritatii Nationale a drepturilor copiilor, a fost unul din cei sapte raportori pe Romania privind drepturile copiilor, iar in anul 2007 cand Romania a aderat la Uniunea Europeana, elevii au elaborat si ei un proiet inclus in tratatul de tara iar Alexandra si grupa ei au elaborat capitolul 5, Sanatate si Bunastare. Totodata a sustinut dezbateri in parlamentul Romaniei si in perioada cat a activate, reprezentantii elevilor si ea au participat la intalniri cu parlamentarii romani, prim-ministrul din acea vreme Calin Popescu-Tariceanu precum si cu presedintele Romaniei, Traian Basescu.

Totodata a participat cu ajutorul fundatiei Codecs la intalniri cu parlamentarii PNL, precum si la lansarea Clubului Harvard Romania-Moldova cu participare diferitilor parlamentari si profesori de la universitate Harvard.

Anda, de asemenea, fost incantata si de Firma de Exercitiu, un concurs intre liceele economice prin care se tranzactionau bunuri, astfel se verifica capacitatea tinerilor din liceele economice daca zveau cunostinte despre tranzactii, balante contabile, bilanturi, ordine de plata. Ea, impreuna cu colegele ei, au facut o firma de decoratiuni interioare in care produsele comercializate erau facute chiar de ele. Asa se face ca s-au legat prietenii cu colegii de la liceele economice din tara si Bucuresti. Asa se face ca Alexandra a participat cu o alta firma de exercitiu, o alta companie virtuala, ea completand colectivul liceului economic Viilor care a dat o mai mare importanta acestei activitati. Deci finala a avut loc in Cehia, la Praga iar firma lor s-a calificat pe locul 14 din 140 de firme virtuale participante, facand cinste Romaniei, ei fiind invitati de domnul ambasador al Romaniei de atunci, domnul Gheorghe Tinca, o persoana deosebita. Sper ca va imaginati ca Alexandra si-a dus colegii la muzee, hahahaha.

Tot cu ajutorul Codecs, Alexandra a trecut de la faza de elev, la faza de trainer asistent si chiar trainer fiind capabila sa sustina diferite module pentru colegii ei mai tineri. Prin actiunile ei, Alexandra a facut posibil ca si Scoala Democratiei sa intre in cadrul liceului Kretzulescu. Tot fundatia Codecs impreuna cu Televiziunea Romana si Autoritatea pentru drepturile copiilor au facut diverse tabere in care au avut foarte mult de invatat de la liderii in domeniu si aici ma refer la televiziune la Senior Editor, Marian Voicu. Toate acestea au fost imbinate cu scoala, evident cu trasnaile din liceu, cu uitatul tinutei acasa sau imbracatul pe la colturi cand isi pasau sacourile parca imi aminteau de mine cand ne aruncam de la etajul doi cate o pereche de pantofi fara toc ca, de, nu se putea intra in liceu(Ion Creanga)cu tocuri prea inalte, hahaha, asa ca o intelegeam perfect, nu degeaba mama mea, Dumnezeu sa o ierte, “Nicoleta, tu parca esti sora ei mai mare, tu inveti copilul la prostii”, hahaha si radeam amandoua pe infundate.

Asa ca s-au legat prietenii, care, cu siguranta se vor regasi peste ani, si s-au incheiat inca patru ani cu o medie de 9.81 si cu aceasta medie am plecat la facultate.

A intrat la Universitatea Romano-Americana la sectia Relatii Economice-Financiar Bancare Internationale, hahaha imi aduc aminte cand era mica si o intrebam, cea mai idioata intrebare pe care cu totii am primit-o, “ce vrei sa te faci cand vei fi mare” si toti raspundeam, doctor, avocat, profesor, nu Alexandra mea a vrut din totdeauna sa se faca ambasador, deciiiiiii. Asa ca primul an de facultate s-a terminat excelent cu bursa, a inceput anul doi, perfect primul semestru dupa care, intrand la serviciu, unde dupa ce i-au cerut un CV si l-au vazut si citit au intrebat-o daca este”copilul duracel” sau “ai avut si tu copilarie”? hahaha si deci va imaginati. Din pacate nu a mai avut timp de examene deoarece era mai important dupa angajatori serviciul, asa caaaaaaaa, asta este, cam aici se termina ceva ce a inceput demult si am putut sa controlez, acum este numai meritul ei si sper sa reuseasca cum a facut-o si pana acum. Asa ca sper si ea sa citeasca si sa se amuze si vreau sa vad daca intradevar va urma Universitatea de Stiinte Social-Politice din Oslo, pentru ca are cap, calitati de lider are, vorbeste patru limbi straine, si vorbeste PREA MULTTTTT, intradevar ca un politician. Deci ea este mandria mea si fiecare parinte trebuie sa se mandreasca cu copilul lui. Alaturat v-am atasat ceva fotografii ale Alexandrei, de-a lungul timpului. Cred ca am inceput un pic cu sfarsitul, dar vor urma si alte episoade, cu parintii mei si chiar despre copilaria mea. O veti vedea pe Alexandra mea cu diverse personaje din lumea politica romaneasca precum si cu baroneasa Emma Nicholson, care a tinut cu tot dinadinsul sa apara cu Alex intr-o fotografie,hahaha va vine sa credeti??? mie nu mi-a venit sa cred dar jur asta este purur adevar iar in ultima fotografie cu comisarul european al UE, Jonathan Schelee.

Aceasta este fiica mea, comoara mea, pe care o iubesc enorm,
Nicoleta

Share
Posted in: , Posted on: miercuri, 15 septembrie 2010

14 comentarii:

  1. Vai, Nico, din fiecare cuvintel razbate imensa ta dragoste pentru fica ta. E un copil deosebit. Sa-ti traiasca!
    Sa-ti aduca numai bucurii!
    TE sarut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este o iubesc enorm si sper sa-si realizeze toate visele ceea ce va doresc si tuturor copiilor vostrii.
    Pooppppppppppp

    RăspundețiȘtergere
  3. Pozele se vad foarte bine.
    Nu sunt calare..hahahah

    RăspundețiȘtergere
  4. Nico daca nu te apuci sa scri un roman faci o mate greseala ! Sa stai si sa citesti ceea ce scrii iti face o deosebita placere...ai darul de al face pe cititor sa nu lase din mana ceea ce a inceput sa citeasca !
    Felicitari si nu uita de sfatul ce ti-l-am dat...
    Anda ta este intr-adevar o comoara !
    Pe linga faptul ce este frumoasa foc , este si foarte desteapta si asta vi se datoreaza in mare masura, voua parintilor, care ati stiut cum sa o cresteti si sa-i dezvoltati talentul pentru ceea ce are...
    Felicitari Anda, sa fii sanatoasa, fericita si iubita de toata lumea , iar familiei tale sa-i aducu doar bucurii !
    In viata sa ai parte doar de realizari...
    Va tzuc pe amandoua!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru dragostea si pentru felul cum ai indrumat-o pe fiica ta in viata! Se observa ca esti o super-mama si un model pentru alte mamici!
    Mult succes pentru Alexandra!

    RăspundețiȘtergere
  6. Va multumesc tuturor si va doresc si voua ca copii si nepotii, unde este cazul sa va aduca mari bucurii. Sidy i-au de buna ce ai spus si ma apuc de scris vezi ca am mai atasat un articol la cartea lui Radu Anton Roman pentru al citi si tolba este plina, acum doar am terminat de scris despre voi si despre demonstatia de la Bucharest Food Festival.
    Va poooppppppppppppppppppp

    RăspundețiȘtergere
  7. Nico,

    da-ne retete cu linte verde si rosie si cereale quinoa si amarant.

    pup
    cris

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna dimineata, Nico
    Am reusit si eu sa vizitez un pic blogul tau. Imi place foarte mult. Dar, cel mai mult, ma bucur si esteo onoare ca te-am cunoscut (ca si pe celelalte fete - de altfel - ) si vreau sa-ti spun ca m-a impresionat enorm tot ceea ce am citit despre Alexandra. Este meritul ei, dar in aceeasi masura este meritul tau, pentru tot ceea ce este ea acum! Chiar ca..."copilul Duracell"! Felicitari amandurora.

    RăspundețiȘtergere
  9. Răspunsuri
    1. Hello, also you can follow mw in www.transilvaniahostel.blogspot.com

      Ștergere
    2. Hello, also you can follow mw in www.transilvaniahostel.blogspot.com

      Ștergere
  10. I am really impressed your blog is absolutely wonderful.

    Zip Repair

    RăspundețiȘtergere
  11. Alexandra este foarte frumoasa si din cate povestesti aici, imi dau seama ca este si foarte inteligenta...Felicitari!!! Este meritul tau ca ai stiut ce trebuie sa o inveti si meritul ei ca a stiut sa tina cond de asta.

    RăspundețiȘtergere

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks How to Customize Search for href=http://www.facebook.com/theblogger911 and replace it with your site's facebook page URL. Change the 30 Second Time Delay by searching for the code below and changing the number 30000 to a greater or lesser number. 1 second = 1000. 10 seconds = 10000. 60 seconds = 60000.

Aperitive

Salate

Sosuri

Dressinguri

Garnituri

Preparate vegetariene

Bauturi calde

Bauturi reci

Bauturi alcoolice

Smoothie

Pizza

Paste

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Preparate din carne de rata si gasca

Preparate din carne de porc

Preparate din carne de vita

Preparate din carne de curcan

Preparate din carne de miel

Preparate din peste

Preparate din carne de pui

Supe

Ciorbe

Preparate din carne de vanat

Preparate din fructe de mare

Preparate internationale

Aperitive si salate medievale

Fel Principal Medieval

Garnituri Medievale

Salate Medievale

Dulciuri Medievale

Torturi

Prajituri

Tarte

Alte dulciuri

Persoane interesate

Google+ Followers

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Totalul afișărilor de pagină

Copyright © 2013 Super Nico. WP Theme-junkie converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.