Membru

joi, 29 septembrie 2011

“Trecut-au anii”…

Super Nico  /  at  10:16 p.m.  /  3 comments














Titlul pare desprins dintr-un film dar cu siguranta este un subiect din viata noastra cotidiana de aceea am sa caut sa dezvolt subiectul pentru a lamuri ceea ce doresc sa va transmit.

Sper ca sunt destule persoane care viziteaza bloggul meu, mie imi face mare placere ca pot fi citita si articolele mele intra in casele voastre. Nu sunt o scriitoare cu pretentii dar imi place sa povestesc pe un ton glumet si vesel anumite intamplari din viata mea.

Scopul acestui articol este de a lansa un anunt si totodata de a cere o mana de ajutor celor care citesc acest articol.

Iata despre ce este vorba...In viata fiecarui om exista momente in care un eveniment sau reintalnirea cu un om readuc din trecut anii de scoala, mai precis anii de liceu....Momente placute si intamplari hazlii ne revin in memorie si parca dorim sa le retraim. Evident sunt si situatii neplacute pe care am dori sa le stergem din memorie ca si cum am da un “erase” sau “delete” si fisierul sa dispara imediat. Dar avand in vedere ca avem deja o varsta si o experienta de viata le punem pe acestea la capitolul experienta. Apare apoi dorinta si curiozitatea de afla despre fostii colegi: ce fac, ce au ajuns, pe unde in lumea asta larga?

Cred ca fiecare dintre noi isi aminteste cu placere de anii de liceu, nu am spus “scoala”, deoarece cu siguranta acum, dupa atatia ani, nu cred ca ne mai aducem aminte de note, dar cu siguranta ne aducem aminte de ceaiurile si chefurile la care am luat parte, de petrecerile in pijama (Miha si Iulia, ei, ce spuneti?) prostioarele si trasnaile pe care le faceam. Ne aducem aminte de simpatiile noastre pentru anumiti profesori si anumiti colegi, antipatiile fata de anumite materii si, evident, fata de alti colegi, care ne erau mai putin simpatici.

Merg zilnic la serviciu cu metroul bucurestean. Vad diferentele majore intre noi, cei de atunci, si elevii de astazi. Si ma refer la atitudinea lor sfidatoare, atotstiutoare, limbajul agresiv si terminand cu imbracamintea. Am remarcat si am apreciat anumite licee si colegii cu renume si traditie, pentru atitudinea lor de-a impune tinuta, ceea ce mi se pare mai normal.

Uitandu-ma peste niste fotografii din perioada liceului am vazut elementele cheie ale anilor nostri de liceu: sarafanul, matricola si nelipsita bentita (din plastic de obicei, care vesnic se rupea) si uite asa mi-am dat seama ca si peste noi cei din fotografii au trecut 30 de ani! O viata de om... noroc cu Adriana Manu(Halmagean) ca m-a adus cu picioarele pe pamant si am realizat ca au trecut anii nu ca noi am imbatranit hahaha.

Marele nostru avantaj in acesti ani este internetul care ne permite sa primim si trimitem mailuri, sa accesam retelele de socializare sau retelele profesionale. Nu pot spune ca as fi un mare fan sau am mult timp la dispozitie sa butonez zilnic calculatorul dar trebuie sa recunosc beneficiile Facebook-ului.

Acum mai bine de doua luni am primit un mail incantator de la o fosta colega de clasa din liceu, Adriana, care imi spunea ca de mai bine de un an ma cauta. Realizase ca in curand se implinesc 30 de ani de la terminarea liceului si se gandea ca ar fi bine daca am putea si noi(colegii din clasa noastra) sa ne intalnim in primavara viitoare. In 15 iunie 2012 se implinesc 30 de ani de la absolvirea liceului. Mailul ei mi-a facut o placere deosebita si mi-a mers la inima, exact cum va spuneam amintirile m-au coplesit si evident imi doresc sa ne reantalnim si sa fie ceva din suflet si din inima.

Chiar daca liceul s-a terminat de mult timp, adevaratele prietenii atunci s-au legat si s-au pastrat in timp, asa se face ca la diferite momente importante in viata mea colegii mei de liceu: Anca, Radu, Carmen, Florentina, Octavian, Laura, Mihaela au fost alaturi de mine si sunt in continuare, asa ca noi eram deja un grup de 8-10 persoane care stiam unii de altii.

Ideea Adrianei a venit intr-un moment optim si de aceea ne-am apucat sa cautam adrese de mail, numere de telefoane, sau chiar adrese ale fostilor colegi de liceu. Am cautat evident pe facebook si am mai gasim inca patru colege. In acest moment avem detalii despre 22 (douazeci si doua) de persoane. Vreau sa multumesc tuturor colegilor care s-au implicat si m-au ajutat: Viorica, Coco, Corina, Adriana. Dar tot mai lipsesc inca 13 (treisprezece) colegi de la apel, colegi pe care nu reusesc sa ii gasesc deoarece nu am datele lor de contact.

Atmosfera reintalniri este fantastica. Dupa primii 10 (zece) ani cand ne-am intalnit, a fost ceva minunat, ne reaminteam de profesorii nostri din liceu: domnul Tutu profu’ de mate, un domn care se prinsese ca noi nu prea le aveam cu matematica, asa se face ca la acele ore stateam in prima banca nici nu respiram, poate poate intelegeam ceva. Eram atat de atenta ca ochii mei prindeau culoare gri, iar colega mea draga de Iulia Dumitru imi spunea mama mama ce culoare ai la ochi, gri si ii spuneam m-am concentrat foarte tare la orele de matematica dar din pacate nu am inteles nimic, hahaha, de diriga nu ziceam nimic ca era langa noi, o doamna distinsa, pe care, saraca o bagam in probleme datorita comportamentului nostru de liceene mai zgomotoase , de profa de romana Draghici Didina care avea o slabiciune pentru mine sa ma altoiasca la note si pe Marieta Bulete (colega din fata mea) o placea atat de tare ca nici nu a fost atenta cand a spus la lectie “Aurel Bologa” din Padurea Spanzuratilor a lui Rebreanu, bietul Apostol se rasucea in mormant, , dar Marieta continua si a luat un 8 de mare frumusete...iar pe mine ma durea in gat de atata suflat .

Orele de engleza erau cosmarul vietii mele cu doamna Leontescu, norocul meu era Parvuleata, asa ma scoateam la engleza sau daca absenta italianca mea, aveam programare obligatorie la doamna Palade la denstistul liceului. Si acum cand te gandesti ca conversez zilnic in engleza datorita serviciului, dar situatia s-a schimbat radical.

Mi-o reamintesc foarte bine pe doamna profesoara de geografie Angela Constantinescu foarte stricta dar multi din colegii mei au intrat la facultatea de geografie datorita exigentei dansei.

Nu ne pricepeam noi la fizica dar era asa de dragut domnul profesor Popescu cu ochii lui albastri ca te pierdeai in ochii lui dar nu si ai fizicii, . Preferata mea era doamna profesoara Maria-Elena Morogan, profesoara de latina, o adevarata doamna, frumoasa, educata,erudita tot timpul imbracata chic, cu siguranta ne vom revedea, toate fetele din clasa ne doreeam sa fim ca dansa imbracate si aranjate dar din pacate noi eram inbracate in bluzele acelea bleu din supraelastic si idioatele alea de sarafane, dar nici o problema ca le adusesem modificari majore, aveam niste fermoare in partii de mai mare dragul si le desfaceam cat doream, hahaha si acum imi aduc aminte de vestitul careu cu doamna profesoara Soigan care ne asista la sarafane, matricole si pantofi, era suficient una din noi sa intre si aruncam pantofii pe geam de la etajul doi, problema era cand cea care arunca pantofii purta 39 si cea care ii primea purta 35, deci un spectacol greu de descris.

Imi aduc aminte foarte bine de doamna profesoara Soigan de biologie, eleganta si meticuloasa numai ca noi nu prea le aveam cu biologia, iar saracul schelet din laborator avea sutien, sau ii faceam fel de fel de dracii. Imi aduc aminte ca ne-a pus sa ne scoatem inelele de pe degete iar Ruxi si cu mine am spus ca nu putem ca sunt mici si o ora ne-am tot spalat pe maini de radeau colegii de mureau. Imaginati-va, eram in clasa 29 de fete si 6 baieti, saraci de ei nici o echipa de fotbal nu puteau sa faca. De micile mele conflicte cu Duta la ora de geografie pe care sincer va spun tare imi placea sa il enervez. V-am enumerat doar cateva dracioare nevinovate ele sunt multe, prea multe si de aceea trebuie sa ni le reamintim. Noi eram clasa speciala de istorie-geografie, din aceasta cauza nu excelam la matematica, fizica sau biologie dar la materiile noastre la care dadeam examen era o adevarata vanatoare de note, care mai de care mai pregatit si mai in "pool position" sa ia nota maxima de fiecare data, de aceea imi placea sa il supar pe Duta, care ma intreba iar ai luat 10 la geografie cum se face ca eu am luat 9, hahaha, un baiat jos palaria.

Nu vreau sa creada cineva ca vreau sa traim din amintiri, nu, vreau sa revad oameni dragi mie cu care am impartit mai bine de patru ani interesanti si captivanti, plini de elanul tineretii noastre, sa ne impartasim visurile, dorintele, experientele, sa vorbim despre impliniri sau lucruri mai putin placute, dar pe care simti ca doar anumitor persoane poti sa le spui, sau sa ne ajutam daca unul din colegi are nevoie de ajutor.

Imi aduc aminte ca am fost un nucleu destul de omogen cand am inceput liceul, prima treapta am terminat-o la clasa a 10-a C, iar dupa treapta a II-a, cand am terminat liceul eram clasa a 12-a B. Mi-am propus ca impreuna cu Adriana sa mergem la liceu si sa cautam adresele parintilor colegilor nostri. Va trebui sa mergem personal la adresele respective sa ii cautam si daca tot facem acest pas am decis ca ar fi interesant sa ii invitam si pe colegii care au fost cu noi in clasa in prima treapta de liceu, chiar daca nu au terminat cu noi liceul dar au inceput un drum cu noi si asa ar fi frumos, ar fi ca un pod peste timp si o recunoastere a lor, de-a fi in aceeasi clasa cu noi la un moment dat. Asa ca voi cauta si adresele colegilor din catalogul clasei a 10-a C, sper sa avem noroc si cu ajutorul vostru al cititorilor acestui articol sa primesc mai multe detalii.

Promotia 1982, Liceul de Filologie-Istorie “Ion Creanga” Bucuresti, clasa de Istorie-Geografie (clasa a 12-a B si clasa a 10-a C - promotia 1980), diriginta: profesor de chimie Maria Bebesel

Pentru cei care ne vor contacta, aceasta intalnire este numai a clasei noastre, clasa de istorie – geografie, nu si a altor clase din promotie, exista si postare deschisa pe Facebook in legatura cu acest subiect.

Va multumesc pentru ajutor si sper ca vom avea detalii si mesaje pe aceasta cale si de ceilalti colegi.

Tare curioasa sunt daca descoperiti colegele din prima fotografie, astept raspunsuri.

Multumesc,

Cu mare drag a voastra prietena,

Nicole(Woody, poate asa va reamintintiti mai bine de mine)

Share
Posted in: , Posted on: joi, 29 septembrie 2011

3 comentarii:

  1. Ooooooooo ce fain va fi sa va reintalniti !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos,sper sa va regasiti cati mai multi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu ajutorul vostru poate, acest articol trebuie sa apara pe cat mai multe bloguri, asa ca Miti, poate face un copy la link si pui doua cuvinte pe blogul tau, ceva gen "bloggeri haideti sa dam o mana de ajutor"

    Multumesc mult,
    Nicole

    RăspundețiȘtergere

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks How to Customize Search for href=http://www.facebook.com/theblogger911 and replace it with your site's facebook page URL. Change the 30 Second Time Delay by searching for the code below and changing the number 30000 to a greater or lesser number. 1 second = 1000. 10 seconds = 10000. 60 seconds = 60000.

Aperitive

Salate

Sosuri

Dressinguri

Garnituri

Preparate vegetariene

Bauturi calde

Bauturi reci

Bauturi alcoolice

Smoothie

Pizza

Paste

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Preparate din carne de rata si gasca

Preparate din carne de porc

Preparate din carne de vita

Preparate din carne de curcan

Preparate din carne de miel

Preparate din peste

Preparate din carne de pui

Supe

Ciorbe

Preparate din carne de vanat

Preparate din fructe de mare

Preparate internationale

Aperitive si salate medievale

Fel Principal Medieval

Garnituri Medievale

Salate Medievale

Dulciuri Medievale

Torturi

Prajituri

Tarte

Alte dulciuri

Persoane interesate

Google+ Followers

A apărut o eroare în acest obiect gadget

Totalul afișărilor de pagină

Copyright © 2013 Super Nico. WP Theme-junkie converted by Bloggertheme9
Blogger templates. Proudly Powered by Blogger.