sâmbătă, 24 septembrie 2011

Tarta Simeon al II-lea al Bulgariei

Aceasta reteta mi-a placut deosebit de mult si am gasit-o in cartea de bucate a Principesei Margareta a Romaniei, sa fiu cinstita cu voi, am citit aceasta carte de mai multe ori, prima data am fost captivata de povestiri si de istorie, ulterior am fost atenta la retete.

Mare placere imi face cand observ ca si capetele incoronate ale lumii au aceleasi hobbiuri ca noi ceilalti iar gastronomia, mancarea sanatoasa si delicioasa isi are adepti in toate paturile societatii.

Aceasta reteta este in onoarea regelui Simeon de Saxa-Coburg-Gotha. Asa ca am trecut la prepararea acestei tarte delicioasa care necesita ceva de lucru si putina pricepere.

Pentru 8 portii:

Blat:
250 g de biscuiti petit-Beurre
125 g de unt

Umplutura:
400 ml de lapte condensat
4 galbenusuri de ou
200 ml zeama de lamaie

Bezea:
4 albusuri
200 g de zahar tos

Se sfarama biscuiti si se vor pune in robotul de bucatarie peste care se adauga untul cubulete si se vor amesteca si sfarama la robot. Rezulta o compozitie omogena pe care va trebui sa o punem intr-o forma de tarta cu fundul mobil, presam bine, eu am uns un pic fundul tavii si am presarat un praf de faina dupa care am atasat patul de biscuti si l-am dat la cuptor la foc mic 5-10 minute la 180 grade.

Crema: Se bat galbenusurile se adauga laptele condensat(va voi atasa imediat procesul de obtinere al acestuia, mare atentie sa nu il confundati cu laptele pentru cafea din supermarket








uri) si zeama de lamaie se amesteca pana se obtine o crema omogena mai legata. Se va turna crema deasupra blatului de biscuiti.

Deci sa revin, laptele condensat este format din 375-400 ml de lapte neaparat 3.5% grasime, 500 g de zahar pudra, 45 de g de unt si vanilie. Toate ingredientele se pun pe foc si se amesteca, vom observa ca laptele se va ingrosa formand o crema, aceasta va fi ceva mai groasa si mai legata, la inceput focul mic dupa ce s-a topit zaharul se poate da focul mai mare neaparat stati langa cratita. Dupa se s-a ingrosat se va da la o parte dupa foc. Se va racii si se va amesteca cu galbenusurile de ou si zeama de lamaie.

Bateti albusurile spuma adaugati zaharul si continuati baterea acestora pana bezeaua face varfuri adica este batuta bine. Adaugati bezeaua peste crema si dati la cuptor spre coacere 30-35 de minute la 180 grade, bezeaua trebuie sa prinda o culoare aurie.

Pofta Buna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu