luni, 17 ianuarie 2011

Interviu Parada Blogurilor publicata pe www.gustos.ro

1) Cum ai inceput sa ai un blog gastronomic?
R: Exact anul trecut mi-am facut acest blog cu ocazia Festivalurilor Blogurilor Gustoase si pot sa spun ca am fost fericita, castigatoare a locului 16 lea, hahaha, pentru prima participare a fost bine. Aici vreau sa ii multumesc din tot sufletul bunului meu prieten „gustos”, Adi Sterian care m-a ajutat foarte mult cu acest blog(http://inbucatariecutata.blogspot.com).
2) Ai vreun bucatar favorit?
R: Laura Calder si dintre romani imi place Lady Chef Cornelia Ghisoi si il ador pe Radu Anton Roman.
3) De unde te inspiri in arta culinara: carti de bucate, reviste, emisiuni, bloguri, site-uri?
R: Urmaresc foarte mult emisiunile gastronomice de pe Euforia (Euforia Cuisine) si citesc revistele gastronomice si rubricile culinare din diferite ziare cum ar fi: „Jurnalul de Bucatarie”
„Practic in Bucatarie”, „GoodFood”, „Retete de la Libertatea” precum si ziarul „Din toata Inima”. Totodata nu scap nici un festival culinar unde imi face mare placere sa vad diferitele demonstartii ale unor faimosi bucatari. Evident intru in limita timpului disponibil pe site-uri culinare cunoascute cum ar fi:Gustos.ro, Bucataras.ro, precum si pe bloggurile prietenelor mele:Silvi0ara, Medy, Sidy, Doina, Mariana Scarlat, Maria-Elena Burdulea, Roberta Epure, Valentina Ionita bunele mele prietene din Gustos.ro, Nadina, Miha11, Miha, Ionix, Divainbucatarie, Rocsy, prietenele de pe Bucataras, iar daca am uitat pe cineva, scuzele de rigoare.
4) Care a fost cel mai mare dezastru culinar pe care l-ai avut?
R: imi aduc aminte ca la inceputuri cand m-am apucat sa gatesc am portionat un pui si nu stiam de ce nu are piept, hahaha, dar vremea a trecut
5) Daca ai avea un restaurant, ce profil ar avea, care ar fi specialitatea bucatarului si unde ai vrea sa se afle din punct de vedere geografic?
6) R: Imi doresc din tot sufletul ca in viitor(mai indepartat) sa am puterea financiara si sa deschid impreuna cu prietena mea in Costa Rica un restaurant cu specific romanesc si evident sa fie o impletire a preparatelor romanesti traditionale cu preparatele lor culinare si cu cele mediteraneene. Specialitati avem destule si eu chiar le-am pregatit cand am fost anul trecut acolo cum ar fi: Tochitura(vestita Tochitura a lu’ tanti Florica, care este in in colectia gustos la Articole), Mici, Sarmale, Ciorba de burta, Bulz, Mamaliguta Umpluta, Traista Ciobanului, Papanasi si multe altele. Deasemeni restaurantul sa aiba trei mari compartimentari impartite pe tematici diferite: traditional romaneasc, medieval si sportiv, cu siguranta va fi ceva unic.
7) Care au fost cele mai pretentioase retete gatite de tine vreodata?
R: Muschi Wellinghton, Rulada de porc in crusta de nuci, alune si migdale, Pui cu kiwi in sos de ciocolata si diferite salate „fitzoase”, dar eu nu le-as numi pretentioase cat exotice, satioase si interesante
8) Ce retete ai recomanda utilizatorilor incepatori de pe blogul tau? (simple si de efect)
R: daca esti la inceput si nu vrei sa te risti prea tare cu ceva super sofisticat, incearca una din multele salate de pe blogul meu si cu siguranta iti vei da gata musafirii, cred ca acesta este punctul meu forte, hahaha daca nu incearca unul din preparatele din carne si in special rulourile de pui, sunt desavarsite.
9) Care este reteta ta preferata si/sau care este cea pe care o gatesti cel mai des?
R: Tochitura lu’ tanti Florica
10) Ai vreo reteta mostenita din familie, o reteta a copilariei tale?
R: da, chiar daca ma repet, reteta mostenita din familie se numeste Tochitura lu’ tanti Florica din Alexeni, faimoasa in perioada interbelica, aceasta reteta gatita in restaurantul bunicului meu „Butoiul Rosu” din Urziceni. Pe aceasta cale as dori sa-i multumesc doamnei redactor sef de la „Jurnalul de Bucatarie” doamna Simona Lazar care a selectat aceasta reteta din multitudinea de retete primite la redactia ziarului si am fost incantata sa observ ca a fost una din retetele castigatoare, fiind foarte incantata deoarece a fost prezenta alaturi de retetele lui Radu Anton Roman in volumul VI al cartii „Povestile Bucatariei Romanesti” si cu aceasta reteta am avut o demonstatie la Bucharest Food Festival si alta in Costa Rica, deci aceasta reteta este „sufletul meu”.Ce meniu si ce pregatiri ai recomanda pentru o masa cu prietenii?
R: 1-2 tipuri de salate la aperitive, ficat de curcan cu kiwi si o portocala invelit in bacon, prajit in unt si presarat parmezan peste, dat la cuptor dupa ce s-a prajit pentru a se topi parmezanul, neaparat rulouri de pui cu garnitura de ciuperci la tigaie, acompaniate cu un vin demi-dulce si la desert niste ”mere in foietaj” finalul fiind „doua degete de metaxa” si niste fructe pentru o digestie deosebita, alta sugestie ar fi: file de salau cu un sos meunier cu garnitura de orez salbatic sau cartofi natur, deci Pofta Buna.
11) Daca ai vrea sa salvezi in capsula timpului cele mai tari cinci retete, care ar fi acelea?....”Varza ca la mama acasa”, Ciorba de fasole in Paine”, „Mamaliga Umpluta”, Saramura de peste” si evident faimoasa Tochitura.
12) Daca ai putea sa alegi o tara in care sa te nasti din nou, pe care ai alege-o din punct de vedere culinar?
R: Daca ar fi sa aleg unde sa ma nasc din nou cu siguranta ca as cauta o tara unde se respecta: VALOAREA SI UNDE EXISTA BUN SIMT SI CIVILIZATIE, din punct de vedere culinar as alege Franta pentru rafinament, calitate si excelenta in gastronomie sau Norvegia(Danemarca) pentru constiinciozitate, perseverenta, lucruri de calitate si de bun simt, de aici si numeroasele premii internationale castigate de bucatarii norvegieni(danezi) in dauna celor francezi si italieni in ultimii ani.(Bocuse D’or)
13) Care sunt restaurantele tale preferate? (tipuri de restaurante, eventual niste recomandari concrete)
R: Restaurantele cu specific romanesc: ”Burebista”, „Rustic”, „Jaristea” club Dracula(Splaiul Unirii), dar si cele cu bucatarie internationala: „Plaza Capital”, „Don Taco”, „Azzuro”
14) Cat de mult experimentezi in bucatarie? Respecti retetele cu stricteze?
R: Experimentez destul de mult, incerc sa respect indicatiile din retete dar decid la fata locului daca ar mai trebui ceva adaugat sau de scos.
15) Care este cel mai frumos compliment pe care l-ai primit pentru mancarea pe care ai gatit-o?
R: am o buna prietena buna si fosta colega din Focsani(Anca) si eram chiar la inceputurile mele in ale gastronomiei, era o zi onomastica de a mea, iar prietena mea a fost atat de incantata de ce a vazut si gustat, incat i-a povestit mamei ei care are un restaurant in Focsani si tocmai avea o masa mai pretentioasa. Dansa m-a invitat sa o ajut si am avut cateva preparate pentru care am fost felicitata iar persoanele invitate am inteles ca au fost foarte incantate de imbinarea aromele si savorile mancarurilor pregatite.
16) Ai trecut prin vreo intamplare amuzanta legata de gastronomie?
R: binenteles si cred ca toti trecem cu mai multe emotii sau mai putine, una este sa gatesti la tine acasa si alta in fata la o multime de oameni si sa stii ca fiecare persoana iti urmareste fiecare gest, iar tu trebuie sa te concentrezi sa faci ceva de calitate, fara balbe(sa iti cada lingura, sau diferite alte ticuri), sa iti invingi emotiile si sa nu gresesti ceva, asa mi s-a intamplat mie la Bucharest Food Festival, aveam niste emotii noroc cu prietenele mele de pe site-ul Gustos.ro: Silvioara, Mariana Scarlat si Delia Petre care mi-au fost aproape si au venit cu mine sa-mi ridice moralul.
17) Alimentatia sanatoasa este o chestiune tot mai importanta pentru zilele noastre, suntem inconjurati de alimente nesanatoase. Ce sfaturi, recomandari le dau tinerelor mamici pentru a-si hrani sanatos copiii?
R: Alimentatia sanatoasa trebuie sa avem noi toti folosind: fructe si legume proaspete, carne cat mai slaba si multttttttt mult peste iar mamicile trebuie sa citeasca foarte mult si sa se documenteze, sa intrebe medicul pediatru si sa cumpere in permanenta legume si fructe proaspete pentru diferite sucuri si piureuri iar de preferat carnea ar trebui sa fie „o pasare din batatura” crescuta la tara cu porumb adevarat nu cu diferite concentrate.
18) Care este reteta de pe blogul tau cu cel mai mare succes? (numar comentarii, vizualizari etc.)
R:sincer nu am facut o statistica, poate cel mai bine ar fi ca vizitatorii blogului sa decida
19) Ai bloggeri culinari preferati? Care sunt acestia?
R: Adi Hadean, Teo’s Kitchen si blogurile prietenelor mele: Silvioara(Savoare si Arome), Sidonia, Medioto, Doina Varga, Mihaela11, Delia, Valentina Ionita, Epurasha, Maria Elena Burdulea,
20) Ai alte pasiuni in afara de arta culinara despre care ai vrea sa ne povesteti?
R: Calatoriile, Fotografia, Istorie si Geografia
21) Intrebare deschisa: despre ce altceva ai vrea sa ne mai vorbesti?
R: Este interesant acest festival, pe care il abordati in fiecare an este ceva nou si interesant si va doresc mult succes in continuare in toate proiectele in 2011 si felicitari deasemenea pentru proiectul cu revista „Flacara”.
O zi usoara si doresc tuturor participantilor „Multa Bafta”
Nicoleta Sandulache

Un comentariu:

  1. Buna seara, nici o noutate ? liniste multa pe blogul tau, te astept in vizita, am ceva noutati.

    RăspundețiȘtergere