miercuri, 28 noiembrie 2018

Covrigei sarati


Vreau sa ii multumesc prietenei mele Sidonia Toncean, ca mi-a dat aceasta reteta. Am inteles ca este a mamei ei, deci si mai veche asa ca trebuie pastrata si transmisa mai departe din generatie in generatie.  Multumesc  Sidi. Mai jos gasiti reteta din jumatate de cantitate cum am facut eu.

Ingrediente:
500 g de faina, 2 oua(1 ou pentru uns deasupra), 100 g de unt, 60 g de untura(2 linguri) 100 g de smantana 20% grasime, ½ lingurita de zahar si 1 ½ lingura de sare, 1 pliculet de drojdie uscata(7g).
Pentru decorarea covrigeilor am folosit: 50g mac, 50 g susan combinat alb/negru si 50 g cascaval.




Mod de preparare:
Cernem  faina si facem o gropita in mijloc. Pregatim untul care este la temperatura camerei si il taiem cubulete.  Pregatim o maia din 2 linguri de faina, drojdia si zaharul, peste care adaugam apa calduta cat sa se activeze drojdia.
Lasam 15-20 de minute sa creasca. Dupa ce a expirat timpul si a crescut aceasta maia se va adauga in faina si incorpora.
Adaugam si celelalte ingrediente si amestecam. Sa nu uitati sa adaugati sarea. 




Trebuie sa avem un aluat care se desprinde dupa mana dupa ce l-am framantat. Formam bila de aluat si o lasam la caldura sa creasca(dospeasca) aproximativ 1 ora.
Luam aluatul si il divizam in 2-4 parti. Dupa care incepem sa intindem foaia, aceasta va trebui sa NU fie subtire deoarece se vor arde covrigeii imediat.

Grosimea ideala cum mi-a spus Sidi trebuie sa fie de 5-7 mm. Intindem foaia si vom taia cu forma speciala. Punem hartie de copt in tava si adaugam covrigeii. Ii vom unge cu ou pe deasupra si presaram: mac, susan, cascaval. Dupa care dam la cuptorul preancalzit, eu l-am dat la treapta 4 la gaz si s-au copt frumos, cred ca au stat 15 minute, dar verificati este in functie de cuptorul vostru.

Mie mi-au iesit 82 de covrigei(3 tavi).   Intr-o 100 de grame intra aproximativ 10-11 covrigei. Sper ca v-am raspuns la intrebari si spor la treaba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu