miercuri, 14 noiembrie 2018

Curs preparate evenimente by chef Georgy Valery




Intr-o  minunata zi insorita de septembrie, am participat la un curs organizat de Horeca School, "Tehnica meniu evenimente" sustinut de chef Georgy Valery, un artist in domeniu.  Urmariti pe site-ul lor cand se mai tine acest curs, cu siguranta nu trebuie ratat.  Is a MUST DO, daca vrei  sa ii lasi fara cuvinte pe invitatii tai si sa ramana muti de uimire. Dar nu numai ochiul sa fie incantat, papilele gustative vor fi rasfatate de atatea preparate minunate.


Pe domnul Georgy Valery il intalnisem in anul 2017 la Brasov la un eveniment organizat de Adrian Neag reprezentand  ANBCT si Guerilla Cooking care in colaborare au organizat in data de 20 octombrie la Brasov, Ziua Internationala a Bucatarilor, la care am fost invitata ca participant alaturi de nume mari. A fost  organizată o acțiune distractiv-educativă pentru copii, la sediul American Hotel Academy, gazda evenimentului, organizatorii intenționând să-i orienteze către o alimentație sănătoasă. Și cum altcumva ar putea fi mai interesante indicațiile dacă nu în timp ce micuții își pregătesc singuri meniul? Ca urmare, ei vor fi eroii evenimentului, prin participarea la un concurs de gastronomie. Iar noi fiecare bucatar aveam o grupa de elevi pe care ii coordonam si le explicam despre preparate si chiar pregateam un preparat impreuna cu ei. Toti copii erau castigatori. 



La acest eveniment pe langa Adrian Neag, Alex Petrescu, Cornelia Ghisor,  Georgy Valery, Dumitru Burtea, Paul Siserman,

Un eveniment interesant si captivant unde am invatat elevii despre importanta fructelor si legumelor si nu in ultimul rand cum se gateste corect si cum se mananca corect fara fast-food.  Asa l-am cunoscut pe chef Georgy Valery. 

Atunci am aflat ca chef Valery imi urmarea postarile pe care le faceam in acea perioada despre Costa Rica,  despre Transilvania Hostel pe care il detineam si despre preparatele din acea tara. Asa ne-am cunoscut si m-a impresionat prin calitatea umana si pregatirea sa profesionala deosebita. Nu ma gandeam ca intr-o zi voi participa la un curs al dansului dar cand am vazut mi-am spus ca acest curs nu trebuie ratat si bine am facut deoarece am invatat preparate care deja le-am incercat pe familie si prieteni si au fost incantati.

 Cursul era structurat pe doua zile am participat la acest curs impreuna cu 10 persoane toate la fel de avide de informatii,  gata sa aflam cat mai multe si sa profitam la maxim de timpul pe care il aveam la dispozitie. Chef Valery prin rabdare, profesionalism maxim si amabilitate urma sa ne arate cum vom  pregati cele 12 preparate, cu diverse tehnici de preparare, unele pe cald altele pe rece. Unele cu timp mai scurt de pregatire altele cu timp mai lung de pregatire. Mi-am lamurit anumite goluri in cunostinte privind  anumite preparate .

Domeniul gastronomic este ceva in care iti trebuie: pasiune, idei, incercari, talent, profesionalism, rabdare, seriozitate, avangardism si nu in ultimul rand bani. Deoarece pentru a ajunge la rezultatele scontate trebuie sa inveti si sa aplici, sa incerci de mai multe ori pana reusesti.  Iti trebuie instrumente, ustensile si echipamente performante si materie prima de buna calitate. Deci Mixul Succesului:  componenta umana talentata, echipament performant si materie prima de calitate acestea  le-am gasit eu la acest curs si de unde am plecat cu un incarcat bagaj de cunostinte.  Incepand cu detalii despre cum sa folosesc Thermomixul, temperatura de coacere a preparatului, cate grame de gelatina folosim la o crema, cum se face pesmetul verde si cel cu gust de ciuperci si multe alte delatii. 

Va voi atasa fotografii cu preparatele executate dar nu si retetele deoarece nu le veti intelege decat daca vezi tu cu ochii tai cum se prepara la fata locului si sa intri in atmosfera momentului.

Cele 12 preparate sunt:  Balotina de biban  de mare, Parfait de Ficat de pui,  Terina de branzeturi fine cu fructe confiate in crusta de susan negru, Macarons sarat cu mousse de fois gras,  Wafa umpluta cu crema picanta din carne si chorizo, Terina de somon si salau in crusta de alge de mare(Nori), Placinta rece de ciuperci, Ecler sarat umplut cu crema de branza de capra si somon fume, Vol-au-vent umplut cu tartar de somon si icre de Manciuria, Rulada de Muschiulet de porc umpluta cu farsa din piept de pui si carnat chorizo, Salata de rata confit cu salsa de mango si avocado, Ceafa de porc confit cu jeleu de dulceata de ceapa si ardei iute.


Recomand acest curs si evident toate cursurile sustinute de Chef Georgi Valery care da dovada de profesionalism deosebit si foloseste tehnici de gatire impecabile. Consultati site-ul Horeca School pentru a gasi cursuri interesante. Enjoy


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu