duminică, 5 aprilie 2020

Placinta cu branza de vaci, stafide si sos de fructe de padure

Ingrediente pentru aluat:
800 g de faina,                               
4 oua, 200 g de untura, 100 g de smantana normala, 250 g de zahar farin,  20 g zahar vanilat, sare un varf, 2 g de bicarbonat.

Pentru compozitie: 1 kg de branza de vaci, 6 oua si un galbenus, 80 g de gris, 30 g zahar vanilat, 200 g de stafide, coaja rasa de la o lamaie, 150 g de zahar.

Mod de preparare: Cernem faina pe planseta de lucru, in mijloc punem cele 2 oua, smantana, bicarbonatul, untura, zaharul farin, sare si zaharul vanilat si incepem sa amestecam. Se framanta un aluat fraged, de consistenta potrivita. Aluatul nu se lasa in relax se poate trece imediat la intinderea lui in doua foi de aproximativ 7 mm, necesare pentru placinta noastra. 

Luam o forma, eu am folosit o forma cu dimensiunile in interior L 30/l 20cm, de  am uns-o cu ulei si am pus hartie de copt, dupa care am asezat foaia de placinta si am dat la cuptorul preancalzit la T 180 de grade, lasam pana foaia este coapta pe jumatate dupa care scoatem din cuptor si vom aseza umplutura.

Intr-un bol mai mare punem branza de vaci scursa, adaugam zaharul, prefierbem grisul in lasam sa se raceasca si il vom adauga in compozitie, punem stafidele la inmuiat in cognac, es. de rom, sau daca nu in apa.

Le lasam sa se hidrateze dupa care le scurgem si le adaugam in compozitie.  Adaugam ouale unul dupa celalalt, coaja de lamaie, zahar vanilat si un praf de sare. Amestecam totul si vom adauga peste foaia deja coapta pe jumatate.

Intindem si a doua foaie peste si vom bate galbenusul de ou si vom unge deasupra placinta noastra, dupa care vom da la cuptor pentru a continua coacerea. 


Eu am lasat aproxiativ 35 de minute la cuptor dar este bine sa verificati, este in functie de cuptorul fiecaruia. Facem testul cu scobitoarea daca iese curata inseamna ca placinta este gata daca nu se mai lasa.

Scoateti de la cuptor, pudrati cu zahar farin si lasati sa se raceasca pentru a putea taia placinta si sa o portionati frumos. Se poate taia la bucati de 100 g sau mai mari, bucata mea din imagine are 225g.





Placinta a iesit destul de inalta cred ca cea mai indicata tava este cea a aragazului cu dimensiuni L=l=33cm, nu iese asa inalta.

Pentru a face placinta mai interesanta am servit-o cu un sos de fructe de padure. Am avut un amestec de fructe congelate am pus 250 g de fructe, 75 gr de zahar, 100 ml de apa si am pus pe foc. Dupa aceea am blendat fructele, am trecut prin sita deoarece atat zmeura cat si murele aveau seminte. Intr-o tigaie am pus un cub de unt si am adaugat sosul nostru cat sa se scada putin. 

Am servit ca in imaginile alaturate cu sos si decor de fructe de padure si cu o crenguta de fenicul.

Pofta buna  





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu