joi, 1 decembrie 2011

Tarta Tatin

Ingrediente:

1-1,5 kg de mere
150 g de zahar
100 g de unt
1 foaie de foietaj
scortisoara
1 lingurita de cognac
esenta de rom
inghetata
zeama de lamaie

Timp de preparare: sub 60 minute

Mod de preparare reteta Se curata merele de coaja, si se taie mai mare in sferturi sau in felii mai subtiri, eu am ales varianta a doua. Dupa ce am feliat merele le stropim cu zeama de lamaie sa nu se oxideze.

Intr-o forma de tarta sau cratita in care doriti sa faceti tarta puneti zaharul sa se caramelizeze, mare atentie doar caramelizat nu ars, haha. Cand acesta s-a caramelizat , adaugam untul si continuam sa amestecam. Dupa ce si untul a fost incorporat, trecem la aranjarea feliilor de mar in forma de tarta, adaugam peste mere: scortisoara, lingurita de cognac si esenta de rom. Dupa aceasta intindem foietajul deasupra peste mere si intepam cu o furculita in diferite parti aluatul.



Dam la cuptor 25-30 de minute. Dupa ce scoatem tarta o vom rasturna pe un platou in asa fel incat foietajul sa fie dedesubt.



Se poate servi cu inghetata de ciocolata sau vanilie cum preferati, eu am folosit inghetata de ciocolata dupa cum puteti observa in imaginile alaturate.



Pofta Buna


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu