duminică, 29 iulie 2012

Prajitura Anca (sau prajitura cu visine reinventata)

Ingrediente: 3-4 oua 300 g de zahar tos semintele de la o pastaie de vanilie 300 ml ulei 300 g de iaurt simplu 600 g de faina(se cerne) 2 pliculete praf de copt 500 g de visine Pt crema de vanilie: 4 oua(galbenusuri) 500 ml lapte 25 g unt 3 linguri amidon de porumb   6 linguri.zahar,un praf sare Zahar pentru decor
Pentru crema de vanilie, vom procedain felul urmator:  Se pune laptele la foc sa se incalzesca, sa fie doar caldut, din acesta se ia aproximativ 200 de ml si se va adauga in fir subtire, dupa ce s-a topit zaharul in amestec cu ouale. Separat se amesteca galbenusurile cu un praf de sare, zaharul si amidonul, in amestecul rezultat se toarna in fir subtire laptele caldut.
Dupa ce s-a incorporate si laptele se toarna inapoi in restul de lapte.Totul se transfera inapoi in craticioara si se pune pe foc mic pana se ingroasa, amestecand incontinu sa nu se lipeasca crema de vas.Cand s-a ingrosat,se da de pe foc si se adauga untul,se amesteca bine pana se topeste, se acopera vasul cu o folie sa nu prinda crusta si se lasa sa se raceasca bine de tot.. Pentru prajitura de visine, scoatem samburi de la visine, dupa care se freaca zaharul cu galbenusurile, si, acestea se adauga, pe rand si amestecam bine, semintele de vanilie, dupa aceea adaugam iaurtul si uleiul.
Faina se va cerne se stinge praful de copt cu zeama de lamaie si se adauga in ploaie peste celelalte ingrediente. La final adaugam albusurile batute spuma tare, la final adaugam si visinile.
Compozitia rezultata se va pune in tava, eu am folosit o forma rotunda, pe care am tapetat-o cu hartie de copt, am adaugat compozitia si am dat la cuptor 35 de minute si dam la cuptor.
Deoarece avem niste prietene care urmau sa vina in vizita, m-am gandit sa reinventez prajitura dupa cum urmeaza, fiecare doream altceva dulce asa ca dup ace s-a racit prajitura am taiat-o in jumatate si am pus crema de vanilie si cu aceeasi crema am si ornate aratand ca un tort, dupa care am decorat cu niste modele facute din zahar caramelizat, asa ca toate prietenele mele am avut dulcele dorit.
Nu ne trebuie decat putina imaginatie, ca sa reinventam ceva banal in interesant. Pofta Buna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu