miercuri, 23 ianuarie 2013

“77 Istorii si Retete din Epoca de Aur”

In luna decembrie am participat la un concurs de retete pe blogul doamnei Simona Lazar, jurnalist,scriitor, editor la “Jurnalul National” si membru marcant in “Asociatia Ziaristilor si Scriitorilor de Turism din Romania - AJTR, blogul se intituleaza: http://albumliterargastronomic.blogspot.ro, timid am indraznit sa trimit o reteta interesanta, nu credeam ca voi castiga, deoarece concurenta este acerba la fiecare concurs pe acest blog dar spre marea mea uimire reteta mea a iesit castigatoare, a fost apreciata si premiata(Rulouri fantezi servite cu piure de telina, fasole verde si dressing de dovleac). Premiul acordat a constat in primirea unei carti cu autograf a scriitoarei Veronica Bectas, “77 Istorii si Retete din Epoca de Aur” Eram foarte curioasa sa citesc aceasta carte care de la inceput mi-a acaparat interesul. Inca de pe coperta am observat imagini cu neuitatele sticlele de lapte, galantarele din alimentara si evident pionierii in zilele de sarbatoare. Imi aduceam perfect aminte de acea perioada si de momentele respective, de aceea eram foarte nerabdatoare sa o citesc. Deoarece perioada respectiva mi se parea de trista amintire eram curioasa sa citesc cartea in sine.
Am descoperit o carte incitanta cu numeroase retete de calitate si mi-am dat seama cat de inventive erau mamele si bunicile noastre, mai ceva ca Auguste Escoffier. Ele stiau sa faca fel de fel de combinatii care mai de care mai apetisante pentru a ne incanta si a nu ne plictisii de aceeasi mancare zilnica. Eroinele noastre se adaptau din mers in functie de ce se putea cumpara. Imi aduc perfect aminte ca nici o doamna(tovarasa) nu pleca fara cel putin o sacosa in geanta si aceea de preferinta de culoare inchisa sa nu vada vecinii ce ai inauntru. Iar pensionarii erau la loc de cinste, cine nu avea unul era mare pacat. Imi aduc si eu aminte ca se aseza lumea la coada, “La ce este coada” intreba cate o persoana iar ceilalti raspundeau “La ce-o baga”, asa ca m-a acaparat total cartea.
Fiecare reteta are o povestioara, sau fiecare povestioara are o reteta, povestita cu un umor fin si de calitate care iti aduce aminte de acea perioada si chiar tu te vezi in pielea personajelor prin prisma amintirilor. Ne amintim cu totii de sefii de magazine, sau de vanzatoarele care isi afisau buna stare, de cozile memorabile “la orice” si de vecinii cu care sporovaiam in asteptarea marfurilor si schimbam retete. Toti am trait acea perioada “a ratiei comuniste” si nu credeam ca acum citind aceasta carte imi va veni sa rad, deoarece prin ochii scriitoarei ma vad pe mine care evident si eu participam la acele cozi ad-hoc. Cum povesteste autoarea in una din povestioare “ca urmareau masina cu marfa”, asa faceam si noi copii(adolescentii) din acea vreme ne suiam pe pegas si urmaream masina asezandu-ne la coada deoarece eram dresati de parinti sau bunici, daca ar fi existat atunci telefonul mobil, eeee, alta viata era. Gata nu m-ai povestesc nimic, doar v-am facut o scurta introducere, tot ce pot spune este ca merita sa achizitionati cartea care are un pret decent(editura Cartex), veti gasi retete de calitate. O lectura usoara, cu umor fin si de calitate care ne va aduce zambetul pe buze. Multumesc Simona Lazar, multumesc Veronica Bectas. Cu consideratie, Nicoleta Sandulache

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu