duminică, 7 aprilie 2013

Focacia pentru ½ de kilogram de faina




Aluat: 7 g de drojdie uscata sau 25 g de drojdie(cub), ½ lingurita de zahar, ½ lingura de sare (6-7g), 375 ml apa calduta, 500 g de faina, 30 ml de ulei, Ingrediente: 125 g de masline feliate

100 ml de ulei de masline, 10 rosii cherry, Crengute de rozmarin / cimbru, 30-50 g de parmezan, Optional: 1 ceapa rosie 1 ardei rosu ¼ fir de praz busuioc Amestecati drojdia in 100 ml de apa calduta(nu fiarta doar calduta), adaugati zaharul, sarea, uleiul si doua linguri de faina, pentru a face o maia. Aceasta se lasa la un loc caldut 10-15 minute, cata sa se activeze drojdia(trebuie sa faca bule). In acest timp pregatim faina, o cernem si facem o gaura in mijlocul cantitatii in care vom adauga maiaua, dup ace expira timpul respectiv. Amestecam bine ingredientele si framantam pana va rezulta un aluat pe care il vom lasa la un loc caldut la crescut aproximativ o ora, acesta se va acoperii si va trebui in aceste timmp sa isi mareasca volumul de doua ori. Dupa ce a expirat timpul, ungem o tava cu ulei de masline inclusiv pe marginile(interioare) luam aluatul nostru si ii dam forma asezandu-l in tava. Presam bine cu degetele si vom unge cu ulei pe deasupra dupa care adaugam restul de ingrediente, ce preferam noi. Eu am adaugat, rosii cherry, masline, ceapa rosie, cimbru, praz, parmesan, dupa care iar am lasat 35-45 de minute sa mai creasca aluatul cu toate ingredientele asezate, in acest timp am preincalzit cuptorul la 190-200°C si vom introduce focacia lasand 35-45 de minute la cuptor, pana devine crocanta si aurie. O scoatem pe un gratar si o lasam sa se raceasca dupa care o putem taia. Aceasta reteta de focacia, este a lui Nico Lontras, eu am facut-o la proportie mai mica deoarece nu am fost sigura ca imi va iesi. Aceasta painica am folosit-o facand un sandvish( am preparat o pasta din: unt frecat cu 50 g macrou afumat, capere tocate, sos de rodii si suc de lamaie, piper) si servindu-l cu chiftelute de legume. Pofta Buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu