marți, 1 octombrie 2019

Zacusca a la Nico




5 kg de vinete
2 kg de rosii
2 kg de ardei kapia rosu
1 kg de gogosari
3 kg de ceapa
4 capatani mari
1 l ulei
sare, piper, foi de dafin


Vinetele se pun pe tabla la copt. Se coc pe toatele parti cand sunt gata se iau de pe foc, se lasa 5-10 minute in asteptare, dupa care se trece la curatatul pielitei vinetei. La fel de bine se pot taia si longitudinal in 2 parti si se pot pune in tava la cuptor la copt. Ardei i-am copt pe gril, gogosarii i-am tocat marunt si rosiile le-am taiat in jumatate , dupa care se trec prin masina speciala pentru suc, pentru a nu putea trece si semintele.

Ceapa se toaca marunt si se pune intr-o cratita la calit, destul de mare care va trebui sa incorporeze toata compozitia. Dupa ce ceapa este aurie se adauga vinetele care au fost scurse si tocate in prealabil, ardeii care au fost curatati de  piele si deasemeni tocati, Tocam bine si usturoiul si il vom adauga. Adaugam si 5 frunze de dafin.



Deci se adauga, vinetele si ardei, gogosarii peste ceapa, si se da la cuptor. Dupa aproximativ o ora se adauga si sucul de rosii si se continua fierberea la cuptor. Zacusca va trebui sa incorporeze aproximativ 1 litru de ulei.

 Zacusca va fi gata cand nu mai exista ulei in exces deasupra
Eu am lasat-o la cuptor aproximativ 4 ore, dupa care am scos cratita din cuptor. Am sterilizat borcanele si capacele.



Pofta Buna

Timp de pregatire 4  ore

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu