luni, 4 mai 2020

File de dorada servit cu piure de porumb, pastarnac, pudra de patrunjel si ulei aromatizat cu chilli.

Ingrediente:

1 bucata peste dorada 500 g, 300 g de porumb, 300 g de pastarnac, 2 morcovi, 4 frunze de spanac, 4 frunzulite de loboda, 2 ridichii, 100 g de unt, ramuri de fenicul, patrunjel, portocala, 30 g miere, putin praf de curry, 1 catel de usturoi, cimbru.

Pentru uleiul aromat: ceapa verde, usturoi verde, 1 ardei iute rosu, 1/2 de portocala juice, ulei, 10g de ienibahar si 1 baton de scortisoara.

Pentru inceput vor curata pestele de solzi si il vom fileta, am scos 2 fileuri destul de consistente. Le-am sarat si am scors juice de portocala pe ele. Intr-o oala am pus apa cu sare si am pus porumbul la fiert. Am spalat si curatat pastarnacul si cu econumul am facut fire gen cataif,  de asemeni am facut si niste chipsuri, acestea se vor prajii in baie de ulei la temperatura ridicata. Deschidratam patrunjelul dupa care il vom rasni si vom obtine o pudra de patrunjel. Taiem ridichiile la mandolina si le muram si juice-ul de portocala.



Frunzele de spanac si loboda le spalam bine si usca foarte bine de asemeni si ele se vor pajii in ulei foarte fierbinte sa devina cruchi. Morcovii se vor fierbe iar dupa aceea se vor glazura cu putina miere un praf de curry si la final putin juice de portocala.  Scurgem de lichid porumbul pastrand doar putin lichid si vom blenda bine. Dupa aceea adaugam un cub de unt si punem porumbul peste, gustam si asezonam daca mai trebuie. 

Trecem la prajirea pestelui, il stergem bine dupa care facem un grilaj pe partea cu pielea, adaugam ulei si punem pestele cu pielea in jos, tinand apasat cu mana cateva secunde sa nu se curbeze pestele. Dupa ce esteprajit pe o parte intoarcem si pe cealalta parte, adaugam putin unt si un catel de usturoi zdrobit si facem operatiunea de bast-ing, adica cu o lingura punem uleiul condimentat peste peste.

Scoatem pestele si il lasam in asteptare, prajim pastarnacul si frunzele. Pregatim uleiul aromat, in tigaia goala fara ulei punem batonul de scortisoara si enibaharul dupa ce acestea si-au intensificat gustul adaugam ulei si  ceapa verde, usturoi verde, chili toate taiate marunt, la final adaugam putin juice de la portocala.

Aranjam ca in imaginile alaturate, decoram si servim. Pofta Buna.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu